Interview Rick Hoving

Naam:             Rick Hoving
Studiejaar:   2013-2014
Leeftijd:         21 jaar
Opleiding:     Internationale Handel en Groothandel (Noorderpoort)
Bedrijf:           Een netwerk opbouwen voor telefoonreparatie aan huis. Een soort ANWB voor telefoonreparaties. (Dus reparatie op locatie zie voorbeeld www.icracked.com).

Hoe ben je bij de Ondernemersacademie terecht gekomen?

” Via school. In mijn school hangen televisies met mededelingen erop. Op deze televisies stond ook een bericht van de Ondernemersacademie”.

Wat dacht je toen?

”Daar moet ik heen, dit is wat voor mij….”

En toen heb je je aangemeld?

”Ik zag het in het eerste leerjaar al staan, maar toen kon ik mij nog niet aanmelden. Afgelopen jaar zag ik het bericht weer voorbij komen op tv en toen dacht ik: ” Ik ga mij aanmelden. Ook kwam Lily langs met een deelnemer om informatie te geven en dat gaf voor mij de doorslag.

Welk bedrijfsidee heb je bedacht?

”Een netwerk opbouwen met telefoonreparatie monteurs voor reparatie aan huis. Een soort ANWB voor telefoonreparaties. Dus reparatie op locatie”.

Hoe ben je op je bedrijfsidee gekomen?

”Het heeft heel lang geduurd, omdat ik eerst ook andere ideeën had. Ik was niet specifiek op zoek naar een bedrijf in de telefoonbranche, maar toen kwam ik een artikel tegen op internet dat mij wel aansprak.

Welk artikel was dat dan?

”Een artikel over telefoonreparatie op locatie in Amerika. Ik was gelijk enthousiast”.

Heb je al een naam voor je bedrijfsidee?

”Nee dat heb ik nog niet”.

Waarom niet?

” Omdat ik het idee net bedacht heb, ben ik nog niet zo ver”

Waarom heb je de telefoonbranche gekozen?

”Ik heb hier al een aantal raakvlakken mee. ik repareer namelijk zelf ook telefoons. Dus ik loop al een stapje voor daarnaast heb ik ook contacten China”.

Wat doen jullie dan precies?

”Snelle service aanbieden. Niemand kan namelijk zijn of haar telefoon missen. Daarom denk ik dat dit een gat in de markt is. Normaal als je een telefoon laat repareren ben je deze soms wel drie weken kwijt. Bij ons wordt er een monteur in de buurt gezocht die je telefoon dan direct kan repareren”.

Hoe willen jullie concurreren met andere telefoonbedrijfjes die misschien ook goedkoop en snel zijn?

”Wij willen betrouwbaar overkomen door garantie te geven en een strakke controle op kwaliteit”.

Heb je al potentiële klanten?

”Ja, ik denk het wel. Ik kan er niet zo direct een paar noemen want we zijn geen ”business 2 business” leverancier maar, ik heb al veel mensen mijn idee verteld en iedereen reageerde enthousiast. Ook kunnen mensen hun telefoon geen drie weken missen”.

Zou je eerder kiezen voor een groot of klein bedrijf?

”Klein beginnen kan bij ons niet. We moeten het groots aanpakken. We moeten beginnen met verschillende monteurs te zoeken. Stel dat iemand in Nijmegen een monteur nodig heeft, dan kunnen wenatuurlijk geen monteur in Groningen aanbieden. We willen het dus direct landelijk aanpakken.

Wat is jullie doelgroep?

”Iedereen met een mobiele telefoon”.

Gaan jullie je nog specifiek op een groep richten?

”Ja, vooral op studenten. Zij hebben vaak klachten met hun telefoon omdat ze deze misschien beschadigen bij het uitgaan, daarnaast willen we ons richten op het zakenleven. Veel zakenmensen hebben het vaak te druk en willen hun telefoon snel gerepareerd hebben.

Heb je ook al een idee welke marketing kanalen je wilt gebruiken voor de naamsbekendheid?

”Nee, hier ben ik nog niet over uit”.

Wat vind je tot nu toe van de Ondernemersacademie?

”Leuk initiatief. Ik leer veel dingen bij de workshops en de netwerkbijeenkomsten. Deze zijn zeer interessant. Omdat ik niet zo theoretisch ben ingesteld is het fijn dat we bij de Ondernemersacademie ook vooral praktijk dingen leren”.

Wat voor begeleiding krijg je bij de Ondernemersacademie?

”Prima begeleiding en alles wordt goed door gecommuniceerd”.

Welke workshops heb je tot nu toe als het meest interessant ervaren?

”Ik was heel enthousiast over de workshop Netwerken. Alle workshops zijn interessant maar deze sprong er echt uit”.

En waarom?

”De workshopgever kon zijn verhaal goed overbrengen en hij liet ons ook goed zelf bezig. Ook had hij veel ervaring in het netwerken. Dit kon je merken aan zijn verhaal.

Wie is je coach?

Aziz Al-Harazi (Oprichter/eigenaar Payt)

Hoe ervaar je de samenwerking met je persoonlijke coach?

”Goed. Afspraken maken is soms lastig omdat wij het allebei erg druk hebben, maar de selectie welke coach bij welke deelnemer past is goed gekozen. Ik vind dat mijn coach goed bij mij past”.

Wil je na deze opleiding nog doorstuderen?

”Nee ik denk het niet, misschien duaal, maar ik ga er niet vanuit”.

Waarom denk je van niet?

”Ik ben niet theoretisch ingesteld. Ik ben een doener”.

Wat hoop je te bereiken over 5 jaar?

”Dat niemand zich meer druk hoeft te maken over zijn/haar kapotte (mobiele) telefoon”.